Dieta 1000 kalorii

Dieta ta opiera się na zasadzie 1000 kalorii dziennie. Z powodu niskiej wartości kalorycznej posiłków, dieta ta nie powinna być stosowana przez długi okres czasu. Możemy ją stosować jako początek odchudzania lub dla oczyszczenia organizmu. Dłuższe stosowanie diety nie będzie skuteczne. Organizm zwolni i zacznie magazynować kalorie, co przeszkodzi nam w szybkim i skutecznym zrzucaniu wagi. Ścisłe trzymanie się diety pozwoli Ci schudnąć w ciągu miesiąca 6-8 kilogramów.

Ważne jest też odpowiednie rozłożenie posiłków w ciągu dnia:

  • Śniadanie - 200 kcal
  • II śniadanie - 150 kcal
  • Obiad - 350 kcal
  • Podwieczorek - 100 kcal
  • Kolacja - 200 kcal

Posiłki te powinny być spożywane w równych odstępach czasowych, co ok 3 godziny. W ten sposób będziemy prawidłowo pobudzać nasz organizm, przez co będziemy osiągać coraz niższą wagę.

Po osiągnięciu spodziewanej wagi należy stoponiowo zwiększać ilość spożywanych kalorii. Zbyt szybkie zwiększenie ilości spożywanych posiłków może spowodować powrót do dawnej wagi.